آزمون EPT

معرفي آزمون زبان دانشگاه آزاد اسلامی (EPT)
EPT آزمونی است براي ارزيابي مهارت زبان انگليسي که توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد. نام این آزمون که به منظور سنجش سطح زبان عمومي متقاضيان آن برگزار مي‌گردد، مخفف Proficiency English Test است. اين آزمون برای داوطلبان دکتراي دانشگاه‌ آزاد اسلامی معتبر است. EPT از سال ۸۶ شروع و به طور منظم در واحد علوم تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي برگزار گرديده است. در ابتدا اين آزمون به صورت فصلي برگزار مي‌گرديد، اما از ارديبهشت ۹۲ تقریباً هر ماه برگزار شده است. همچنین در حال حاضر آزمون در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، شيراز، تبريز، مشهد، اصفهان و اهوازو كرمانشاه و ساري برگزار می‌شود. EPT نمره‌ منفي ندارد و نمره‌ حد نصاب قبولي در آن ۵۰ است. اعتبار این مدرک زمان، تا ۲ سال پس از برگزاری آزمون است. قابل ذکر است که دانشگاه آزاد اسلامی نمره ۵۰ از آزمون EPT را برابر با نمره ۶۵ از آزمون MSRT می‌داند.  گفتنی است جهت شرکت در آزمون EPT انتخاب واحد دانشگاهی محل اشتغال به عنوان حوزه امتحانی برای همکاران و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق بخشنامه شماره ۳۴۴۶۷/آ مورخ ۹۳/۱۱/۵ ممنوع می‌باشد.
ساختار آزمون
به لحاظ ساختار آزمون، مي‌توان EPT را با TOEFL PBT مقايسه نمود. تنها تفاوت آن با آزمون TOEFL اين است كه بخش شنيداري و نگارش ندارد.
آزمون زبان دانشگاه آزاد شامل ۱۰۰ سؤال بوده كه در جدول زير مي‌توانيد تعداد سؤالات هر بخشِ آن را به تفكيك مشاهده نماييد.

عنوان بخش آزمون تعداد سؤالات
لغات Vocabulary ۳۰
گرامر Grammar ۳۵
درک مطلب Reading ۳۵


لازم به ذكر است كه اين دسته‌بندي، بسته به هر آزمون كمي متغير مي‌باشد، يعني ممكن است در يك آزمون تعداد سؤالات گرامر ۳۰ سؤال و واژگان ۴۰ سؤال باشد.
مدت زمان این آزمون ۱۴۰ دقیقه است.

نحوه ثبت‌نام در آزمون
در صورتی که زمان ثبت‌نام آزمون EPT فرا رسیده باشد، لینک ثبت‌نام در آزمون در سامانه ثبت‌نام آزمون EPT به آدرس http://english.iau.ac.ir/ept/ فعال شده و می‌توانید در آزمون مدنظر خود ثبت‌نام نمایید. هزينه آزمون هفتاد هزارتومن مي باشد.
جدول آزمون‌های سال ۹۶

ارسال پیام

*
*
*