تافل

تافل چه نوع آزمونی است؟
آزمون تافل به عنوان يک معيار استاندارد بين ­المللي براي ارزيابي توانايي زبان انگليسي مورد استفاده قرار مي‏ گيرد. در بسياري از دانشگاه هاي دنيا بويژه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي ايالات متحده و کانادا، گذراندن آزمون تافل شرط لازم براي پذيرش دانشجويان خارجي مي باشد.
درحال حاضر آزمون تافل به سه شکل اينترنتي، کامپيوتري و کتبي اجرا ميشود. تافل اينترنتي(iBT ) که از اواخر سال ۲۰۰۶ راه اندازي شده است و بتدريج می رود تا جاي دو شيوه ديگر اجراي آزمون تافل را بگيرد و امروزه صرفاً در جاهايي که امکان برگزاري تافل اينترنتي وجود ندارد از دو شيوه ديگر استفاده مي‏ شود. تافل اينترنتي يک آزمون  ۴ ساعته است که مهارت هاي خواندن، نوشتن، شنيدار، و گفتار را مورد ارزيابي قرار مي دهد. در دو شيوه ديگر تافل مهارت صحبت کردن مورد سنجش قرار نمي گيرد و بجاي آن دستور زبان انگليسي مطرح است.
لازم به ذکر است که در شيوه هاي تافل اينترنتي و کامپيوتري، لازم است داوطلبان علاوه بر مهارتهاي زباني مورد نظر، به مهارت تايپ کردن نيز مسلط باشند.


هدف دوره تافل فشرده (iBT )  :
دوره تافل فشرده در قالب یک ترم فشرده شش یا هفت هفته ای برگزار می شود.این دوره نیاز به تعیین سطح ندارد و به زبان آموزانی توصیه می شود که سطح زبانشان      upper  intermediate و advanced می باشد و قصد دارند در یک بازه ی زمانی ۲ تا ۳ ماهه برای شرکت در آزمون آمادگی لازم را کسب نمایند.
زبان آموزان در طول دوره برای مهارت ها بازخورد دریافت خواهند کرد.تکالیف انجام شده هر جلسه بررسی و تصحیح خواهد شد.بازخوردهای ارائه شده می تواند به ارتقای نمره مهارت های چهارگانه کمک نماید.
دشواری سطح مطالب کلاسی مانند آزمون است.
راهکارهای پیشرفت در مهارت های اصلی و مهارت های جانبی – گرامر و واژگان – به صورت برنامه دو ماه و نیمه در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد.برای دریافت نمره مورد نظر زبان آموزان به برنامه ریزی حداقل دو ماهه و تمرین پنج الی هفت ساعته  روزانه نیاز دارند.
توصیه می شود زبان آموزان به فاصله سه تا چهار هفته پس از اتمام دوره در آزمون اصلی ثبت نام کنند . در این مدت زبان آموزان می توانند نکات کلاس را دوره نمایند و چند نمونه تست زده و با آمادگی کامل در آزمون شرکت نمایند
در طول دوره فایل های ضروری به ویژه مربوط به مهارتهای  speaking و writing ، مانند سوالات پرتکرار و غیره ، در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد.
در این دوره امکان انتخاب بعضی مهارتها برای ثبت نام وجود ندارد و هر چهار مهارت به صورت یکپارچه ارائه می شود.
از دانشجویان تقاضا می شود در جلسه اول  که مهم ترین جلسه دوره می باشد حتما به موقع حضور یابند.

ارسال پیام

*
*
*