آیلتس

(International English Language Testing System – IELTS)
آیلتس چه نوع آزمونی است؟
به منظور کمک به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای انتخاب دانشجویان مسلط به زبان انگلیسی، آزمون آيلتس در سال ۱۹۸۹ معرفی گردید. هم اکنون، این آزمون يک معيار استاندارد بين المللي براي سنجش مهارت هاي زبان انگليسي است. کسب نمره قابل قبول در اين آزمون شرط پذيرش در دانشگاه ها، مهاجرت و يا کار در بسياري از کشورهاي جهان محسوب مي شود. اين آزمون مهارت هاي چهارگانه زبان يعني گفتار، شنيدار، نوشتار و خواندن را مورد ارزيابي قرار مي‏ دهد و تسلط بر اين مهارت‏ها مستلزم برخورداري از دانش واژگان، گرامر و تلفظ زبان انگليسي است. نمره اين آزمون در مقياس ۱ تا ۹ محاسبه مي‏ گردد که نمره ۱ به معني پائين ترين ميزان تسلط و نمره ۹ به معني تسلط حرفه اي بر مهارتهاي چهارگانه زبان انگليسي است. بيشتر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي نمرات بين ۵/۵ تا ۷ اين آزمون را قابل قبول مي دانند.
اين آزمون دو شکل آکادميک و عمومي دارد. آیلتس آکادميک براي ادامه تحصيل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي مورد استفاده قرار مي‏ گيرد و آيلتس عمومي عمدتاً براي شرکت در آموزش‏ هاي غير دانشگاهي، کسب تجربه کار و مهاجرت، مورد نیاز است.
همانطور که شکل بالا نشان می­ دهد، مهارت­ های شنیداری و گفتاری در دو نوع آزمون آي­ اِلتس مشترک بوده و مهارت­ های خواندن و نوشتاری در این دو نوع آزمون اشکال متفاوتی دارند. هر فرد می ­تواند به دفعات مختلف در آزمون آي ­اِلتس شرکت کند، اما بر اساس مقررات این آزمون، لازم است بین هر بار شرکت در آن تا آزمون بعدی سه ماه فاصله باشد
این دوره شامل ۵۶ ساعت آموزشی است که در قالب یک ترم فشرده هفت هفته ای برگزار می شود.


هدف دوره آیلتس فشرده IELTS/UKVI:
در این دوره ، متقاضیان شرکت در آزمون، با سوالات آزمون آیلتس آشنا شده و راه کارهای لازم جهت ارتقای مهارتهای چهارگانه (Reading-writing-listening-speaking) را می آموزند. ارتقا درک مفاهیم، گسترش دایره واژگان و مرور ساختارهای گرامری ضروری، از دیگر اهداف این دوره می باشد.
همچنین در مورد موضوعات زیر و بسیاری از موارد دیگر، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می گیرد:

این دوره نیاز به تعیین سطح ندارد و به زبان آموزانی توصیه می شود که سطح زبانشان upper intermediate  و advanced می باشد و قصد دارند در یک بازه ی زمانی ۲ الی ۳ ماهه برای شرکت در آزمون آمادگی لازم را کسب نمایند.
زبان آموزان در طول دوره برای مهارت ها، بازخورد دریافت خواهند کرد. تکالیف انجام شده هر جلسه بررسی و تصحیح خواهد شد. بازخوردهای ارائه شده می تواند به ارتقای نمره مهارت های چهارگانه کمک نماید.
دشواری سطح مطالب کلاسی مانند آزمون است.
راهکارهای پیشرفت در مهارت های اصلی و مهارت های جانبی – گرامر و واژگان – به صورت برنامه دو ماه و نیمه، در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد.برای دریافت نمره مورد نظر زبان آموزان به برنامه ریزی حداقل دو ماهه و تمرین ۳ الی ۵ ساعته  روزانه نیاز دارند.
توصیه می شود زبان آموزان به فاصله ۲ تا ۴ هفته پس از اتمام دوره در آزمون اصلی ثبت نام کنند . در این مدت زبان آموزان می توانند نکات کلاس را دوره نمایند و چند نمونه تست زده و با آمادگی کامل در آزمون شرکت نمایند
در طول دوره، فایل های ضروری به ویژه مربوط به مهارتهای  speaking و writing ، مانند سوالات پرتکرار و غیره ، در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد.
در این دوره امکان انتخاب بعضی مهارتها برای ثبت نام وجود ندارد و هر چهار مهارت به صورت یکپارچه ارائه می شود.
دوره نیمه خصوصی آیلتس  : IELTS / UKVI این دوره نیاز به تعیین سطح ندارد و به زبان آموزانی توصیه می شود که سطح زبانشان upper intermediate و advanced می باشد و قصد دارند در یک بازه ی زمانی ۱ ماهه برای شرکت در آزمون آمادگی لازم را کسب نمایند.
زبان آموزان در طول دوره برای مهارت ها بازخورد دریافت خواهند کرد.تکالیف انجام شده هر جلسه بررسی و تصحیح خواهد شد.بازخوردهای ارائه شده می تواند به ارتقای نمره مهارت های چهارگانه کمک نماید.
دشواری سطح مطالب کلاسی مانند آزمون است.
راهکارهای پیشرفت در مهارت های اصلی و مهارت های جانبی – گرامر و واژگان – به صورت برنامه دو ماه و نیمه در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد.برای دریافت نمره مورد نظر زبان آموزان به برنامه ریزی حداقل دو ماهه و تمرین ۳ الی ۵ ساعته  روزانه نیاز دارند.
توصیه می شود زبان آموزان ۲ تا ۴ هفته پس از اتمام دوره در آزمون اصلی ثبت نام نمایند. در این مدت زبان آموزان می توانند نکات کلاس را دوره نمایند و چند نمونه تست زده و با آمادگی کامل در آزمون شرکت نمایند.
در طول دوره فایل های ضروری به ویژه مربوط به مهارتهای  speaking و writing ، مانند سوالات پرتکرار و غیره ، در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد.
در این دوره امکان انتخاب بعضی مهارتها برای ثبت نام وجود ندارد و هر چهار مهارت به صورت یکپارچه ارائه می شود.

ارسال پیام

*
*
*